Виставка презентує творчість відомого
кіровоградського митця члена Національної
Спілки художників України І.В.Смичека і
організована в рамках започаткованого музеєм
мистецького проекту серії художніх виставок
«Лауреати обласної премії у сфері
образотворчого мистецтва та мистецтвознавства
імені Олександра Осмьоркіна».
Смичек Ігор Володимирович народився 24
листопада 1953 року в м. Кіровограді. Член Спілки
художників СРСР (1987), Член Національної Спілки
художників України (1994). Лауреат обласної премії
в сфері образотворчого мистецтва та
мистецтвознавства імені Олександра Осмьоркіна в
номінації «новітні спрямування» (2009).
Закінчив Одеське державне художнє
училище ім. М.Грекова (1973), Львівський
поліграфічний інститут ім. І.Федорова (Українська
академія друку) (1981), викладачі: В.Овчинников, Ю.Чаришников.
Працює викладачем у Кіровоградській дитячій
художній школі ім. О.О.Осмьоркіна. Графік і
живописець. Учасник всесоюзних, всеукраїнських,
регіональних, групових і персональних художніх
виставок.
Автор оформлення та ілюстрацій понад
20-и книг. У 1980-х рр. художник плідно співпрацював з
видавництвами Кишинева (Молдова) та Львова, де
вийшли друком: «Мертві душі» М.Гоголя, «Пеппі
Довгапанчоха» А.Ліндгрен, «Золотий луг» М.Пришвіна,
«Різнобарвні казки» І.Зієдоніса, «Молдавські
народні казки». У кіровоградських видавництвах
були видані поетичні збірки «Розуміння історії»
В.Шило (1998) та «Свято врожаю» В.Могилюка (2004),
повість «Перехресні стежки» І.Франка (2000),
унікальний альбом з історії театру корифеїв
«Театр Марка Кропивницького – минуле і сучасне»
(автор – В.Шурапов, 2001).
Твори зберігаються в фондах Дирекції
виставок Міністерства культури України,
Кіровоградського обласного художнього музею,
художньо-меморіального музею О.О.Осмьоркіна,
приватних колекціях. Його композиції
вирізняються декоративністю художньої мови та
наповнені романтичними настроями.
На нинішній виставці представлено
понад 30 живописних творів, написаних митцем в
останні роки. Розглядаючи його картини, можна
рівною мірою говорити як про фолкмодерн, так і
про сюрреалістичні та метафізичні прояви в його
постмодерністських мистецьких пошуках, в яких
значну роль відіграє не скільки знак чи символ,
як чуттєва метафора на грані живописного,
театрального і літературного обрису. |