Віртуальна персональна виставка живописних
творів Оксани Журавель (Надєждіної) «Абстрактні
сентенції Оксани Журавель (Надєждіної)»
презентує творчість відомої української
художниці.
Журавель (Надєждіна) Оксана
Михайлівна народилася 18 липня 1971 року в м.
Кіровограді (нині Кропивницький) в родині
народного художника України Михайла Надєждіна.
Член Національної Спілки художників України (2000).
Лауреат Кіровоградської обласної премії в сфері
образотворчого мистецтва та мистецтвознавства
імені Олександра Осмьоркіна в номінації
«новітні спрямування» (2012). Лауреат І-го
Міжнародного триєнале живопису «В краю сірих
перлин» в рамках Всеукраїнського
проєкту-конкурсу Національної Спілки художників
України «ART-NOVA» (Кременчук, 2021).
Закінчила Дніпропетровське державне
художнє училище ім. Є.В.Вучетича, відділення
художнього оформлення, викладачі: О.Годенко,
А.Дубовик (1995) та Національну академію
образотворчого мистецтва та архітектури в Київі,
факультет історії і теорії образотворчого
мистецтва, викладачі: М.Криволапов, В.Джулай,
О.Лагутенко (2003).
У 1995-2008 роках працювала викладачем
Кіровоградської дитячої художньої школи ім.
О.О.Осмьоркіна. Нині є керівником художнього
класу Таращанської дитячої музичної школи
Київської області.
Учасник міських, обласних,
всеукраїнських та міжнародних художніх виставок
- Всеукраїнського триєнале живопису (1998, 2001),
Міжнародної художньої виставки «Сучасне
мистецтво України» (Москва, РФ), VI-ї
Всеукраїнської виставки абстрактного живопису
«ART-AKT» ( Чернівці, 2019), Всеукраїнського проєкту
«Абстрактний живопис» (Київ, 2019), ІІІ-ї
Всеукраїнської виставки абстрактного живопису
(Київ, 2020) та виставок родини Надєждіних - в
Черкаському обласному краєзнавчому музеї (1998),
Центральному будинку художника Національної
Спілки художників України у Київі (2006), Київській
галереї «АВС-арт» (2013), Сумській міській галереї
(2014), Музеї українського живопису в Дніпрі (2019).
Твори зберігаються у Музеї мистецтв та
художньо-меморіальному музеї О.О.Осмьоркіна в м.
Кропивницькому, приватних збірках в Україні та
за кордоном.
Творчість вирізняє яскравий
індивідуальний художній почерк, заснований на
традиціях абстрактного мистецтва. Значний вплив
на становлення як художника в ранній період
творчості мали живописні доробки батька -
народного художника України, заслуженого діяч
мистецтв України Михайла Надєждіна, написані в
манері, близькій до абстракціонізму.
Абстракціонізм – безпредметне,
конфігуративне мистецтво, одна з течій
авангардистського мистецтва початку 20 століття.
Філософсько-естетична основа абстракціонізму –
ірраціоналізм, відхід від ілюзорно-предметного
зображення, абсолютизація чистого враження та
самовираження митця засобами геометричних
фігур, ліній, кольорових плям. Прагнення
висловити духовні ідеї, передати відчуття
єдності душі, матерії, всесвіту, космосу спонукає
художників до творчого пошуку образотворчої
мови, сповненої глибокого сенсу.
Як зазначає доктор мистецтвознавства,
професор, академік Національної академії
мистецтв України Олександр Федорук: «Твори
Оксани межують з традицією нефігуративного
малярства. Її живописно-колористичні
імпровізації «Пісня», «Окрема кімната»,
«Композиція», «Майже вихід» - барвисто
утаємничені, наснажені архітектонікою кольору.
Вони – неначе відбиток миттєвих переживань,
спроба втілення абсолюту дієвості руху і
матерії. У них наявно відчутні мотиви
первообразів української культури». А відомий
мистецтвознавець заслужений діяч мистецтв
України Олексій Роготченко в своїй статті
«Реалістичний нереалізм родини Надєждіних»
пише: «Оксанин живопис – асоціативний,
витончений, філігранний у переходах світла і
тіні, кольору і кольорових сполучень».
Експозицію виставки складають
двадцять живописних творів, виконаних в 1997-2020
роках, з фондів художньо-меморіального музею
О.О.Осмьоркіна, Музею мистецтв в м.
Кропивницькому та з авторського зібрання.
«Використовуючи авторську техніку, близьку до
левкасного живопису, художниця досягає глибокої
гармонії тону і кольору, розкриваючи природний
світ колориту. Об’єднуючи внутрішню емоцію та
свідому ідею, створює потужні поля мистецької
силової напруги, що захоплюють свідомість своєю
таємничістю та художньою переконливістю
абстрактних сентенцій», - зазначає в буклеті
виставки провідний науковий співробітник музею,
мистецтвознавець, заслужений художник України
Андрій Надєждін. |